Το νέο πρόγραμμα επιδότησης “Ψηφιακά Εργαλεία ΜΜΕ” αφορά ευρύ φάσμα κλάδων της οικονομίας. Στόχος του είναι η ενίσχυση της ψηφιακής ωριμότητας των μικρομεσαίων επιχειρήσεων.

Σύμφωνα με τις τελευταίες έρευνες, μόλις το 18% των Ελληνικών ΜΜΕ έχει αυτόνομη διαδικτυακή παρουσία (website ή eshop) και αυτό το ποσοστό προέκυψε μετά από τα συνεχόμενα lockdown και την πανδημία. Το 2019 το ποσοστό αυτό ήταν 16%, ανέβηκε δηλαδή μόλις 2 μονάδες! Θα βελτιώσει μια ακόμα γεναία επιδότηση (στις πολύ μικρές επιχειρήσεις φτάνει το 90%) αυτή την κατάσταση; Αρκούν τα χρήματα των επιδοτήσεων για τον ψηφιακό μετασχηματισμό; Τα “Ψηφιακά Εργαλεία ΜΜΕ” θα κάνουν την διαφορά; Είναι το οικονομικό ο μόνος παράγοντας ή χρειάζονται περισσότερα εφόδια;

Ψηφιακά Εργαλεία ΜΜΕ

Τι προσφέρουν τα “Ψηφιακά Εργαλεία ΜΜΕ”

Για εμάς που είμαστε στον χώρο της πληροφορικής και του Digital Marketing οι παραπάνω ερωτήσεις είναι ρητορικές, γνωρίζοντας τα αυτονόητα. Βάσει όσων αναφέρονται στην προκύρηξη, μέσω του προγράμματος “Ψηφιακά Εργαλεία ΜΜΕ”, οι συμμετέχουσες επιχειρήσεις μπορούν να ενισχυθούν προκειμένου να:

  • εκσυγχρονίσουν την παραγωγική, εμπορική και διοικητική τους λειτουργία,
  • αναβαθμίσουν τον τρόπο επικοινωνίας και συνεργασίας και να εισάγουν νέες μορφές υβριδικής εργασίας (hybrid workplace),
  • ψηφιοποιήσουν τις ηλεκτρονικές συναλλαγές με πελάτες και συνεργάτες, περιλαμβανομένου και του ηλεκτρονικού εμπορίου (κατασκευή eshop),
  • αυξήσουν το επίπεδο ασφάλειας και εμπιστοσύνης στις ηλεκτρονικές συναλλαγές.

Και όλα αυτά μέσω της αξιοποίησης νέων ψηφιακών προϊόντων και υπηρεσιών. Ποιος όμως θα προτείνει αυτές τις νέες υπηρεσίες και τα προϊόντα; Ποιος γνωρίζει καλύτερα τις ανάγκες κάθε επιχείρησης; Θα πρέπει να είναι κάποιο στέλεχος της επιχείρησης ή κάποιος εξωτερικός σύμβουλος που προτείνει συγκεκριμένους προμηθευτές;

“Ψηφιακά Εργαλεία ΜΜΕ” vs ψηφιακός αναλφαβητισμός

Η Ελληνική πραγματικότητα αποτυπώνεται σε μια αρκετά διασκεδαστική διαφήμιση για το “Ψηφιακά Εργαλεία ΜΜΕ” όπου βλέπουμε έναν επιχειρηματία να αδιαφορεί για τις προτάσεις ψηφιακού εκσυγχρονισμού που του προτείνει κάποιος νεότερος (υπάλληλος του ή συνεργάτης) λέγοντας ότι “Δεν με ενδιαφέρει πως γίνεται, εγώ θέλω απλά να το έχω”. Εκεί ακριβώς πιστεύουμε ότι είναι και η ουσία του προβλήματος στην σημερινή επιχειρηματική κοινότητα. Αυτή η έλλειψη τις περισσότερες φορές οδηγεί σε λάθος επιλογές που ανεβάζουν την δαπάνη εκσυχρονισμού. Το Internet είναι πολύ πιο σοβαρή υπόθεση από το προφιτερόλ στην γνωστή σκηνή του Ελληνικού κινηματογράφου (Χτυποκάρδια στο θρανίο, 1963) που ο πρωταγωνιστής λέει την γνωστή ατάκα “Δεν θέλω να το μάθω, θέλω να το φάω”.

Το πρόγραμα “Ψηφιακά Εργαλεία ΜΜΕ” ανακοινώθηκε στις 22 Ιουνίου 2022 και έχει προθεσμία υποβολής προτάσεων έως και την Τετάρτη 14 Σεπτεμβρίου 2022. Έχει λοιπόν 2,5 μήνες η κάθε επιχείρηση να αναγνωρίσει τις ανάγκες της για να υποβάλει πρόταση. Στην συνέχεια έως τις 30 Νοεμβρίου 2022 θα πρέπει να πραγματοποιήσει τις αγορές των επιλέξιμων προϊόντων και υπηρεσιών. Τι θα κάνει λοιπόν το 82% των επιχειρήσεων στην χώρα να αλλάξει στάση και να επενδύσει στην ψηφιακή εποχή; Αρκούν τα 1000 € για ψηφιακό μετασχηματισμό μιας πολύ μικρής επιχείρισης 0-5 εργαζομένων”, όπως ορίζει το πρόγραμμα;

Εμπειρία σε επιδοτούμενα έργα από το 1999

Στην IPS έχουμε ασχοληθεί με τις προδιαγραφές επιδοτήσεων που αφορούσαν το ηλεκτρονικό εμπόριο, από το 1999 έως σήμερα. Έχουμε υλοποιήσει εκατοντάδες έργα για μικρές και μεγάλες επιχειρήσεις σε όλη την Ελληνική επικράτεια. Το πρόγραμμα  “Ψηφιακά Εργαλεία ΜΜΕ” ίσως είναι από τις τελευταίες ευκαιρίες χρηματοδότησης για όσους θέλουν να εκσυχρονιστούν. Αν θέλετε απαντήσεις και μπορείτε να αφιερώσετε τον απαραίτητο χρόνο γι’ αυτή τη μετάβαση στην σύγχρονη ηλεκτρονική εποχή, επικοινωνήστε μαζί μας στο 231 231 5319 ή στο [email protected] για μια πρώτη δωρεάν συζήτηση γνωριμίας.