Δημιουργία λογαριασμού Google Merchant Center

Αρχική 5 Υπηρεσίες 5 Δημιουργία λογαριασμού Google Merchant Center

Έχει ανοίξει για την Ελλάδα η δυνατότητα δημιουργίας λογαριασμού Google Merchant Center. Οι επιχειρήσεις που έχουν έδρα εντός Ελλάδας έχουν πλέον την δυνατότητα να προβάλουν τα προϊόντα τους (μόνο προϊόντα και όχι υπηρεσίες) με τιμές λιανικής και κόστος αποστολής για κάθε ένα από αυτά στο περιβάλλον του Google Shopping (https://www.google.com/shopping).

Το Google Shopping γίνεται όλο και περισσότερο γνωστό στην Ελληνική διαδικτυακή αγορά με ολοένα και περισσότερες επιχειρήσεις να μπαίνουν δυναμικά σε αυτό το χώρο.

Τι είναι ένας λογαριασμός Google Merchant;

Το Google Merchant Center είναι ένας διαδικτυακός τόπος του Google (merchants.google.com) όπου καταχωρούνται λίστες (feeds) προϊόντων. Τα προϊόντα αυτά εμφανίζονται στην ενότητα αποτελεσμάτων (tab) “Αγορά” του Google. Η ενότητα αυτή εμφανίζεται στην ίδια σειρά όπως τα “Ολα”, “Εικόνες”, “Χάρτες” και σε desktop view συνήθως (αν δεν χρησιμοποιείται συχνά) βρίσκεται ομαδοποιημένη στο dropdown του “Περισσότερα”. Επιλέγοντας το “Αγορές” ανοίγει η περιοχή του Google όπου εμφανίζονται τα προϊόντα από τοπικές επιχειρήσεις και άλλες που δραστηριοποιούνται στην χώρα μας. Σε αριστερή στήλη υπάρχουν φίλτρα αναζήτησης για Τιμή, Χρώμα, Αξιολόγηση και Πωλητή. Στην δεξιά πλευρά εμφανίζονται πρώτα τα προϊόντα που έχουν ενεργές διαφημίσεις και κατόπιν αυτά που είναι σε Free Listing.

Τα προϊόντα που έχουν ενεργές διαφημίσεις Shopping Ads στο Google Ads, εμφανίζονται επίσης σε ένα οριζόντιο snippet στο “Εικόνες”. Οι διαφημίσεις τύπου Shopping Ads τροφοδοτούνται από τα feeds που έχουν καταχωρηθεί στο Google Merchant Center.

Τι κερδίζει μια επιχείρηση με το να βάλει ορισμένα επιλεγμένα προϊόντα της στο Google Merchant Center

Το όφελος είναι διπλό:

  1. Μια επιχείρηση μπορεί να προσεγγίσει το κοινό κάποιων χωρών χωρίς αυτό να έχει κόστος διαφήμισης μέσα από το Free Listing. Ένα feed διαχωρίζεται ανά γλώσσα και μπορεί να στοχεύσει παραπάνω από μία χώρες αρκεί να μιλάνε την ίδια γλώσσα.
  2. Μπορεί να παίξει διαφήμιση Shopping Ad σε όλες τις διαθέσιμες θέσεις (snippet) βγαίνοντας πάνω από τις απλές καταχωρήσεις και τις εικόνες αλλά ακόμα και στο Youtube.

Πως βοηθάει ένα eshop λιανικής η δημιουργία λογαριασμού Google Merchant Center

Σκεφτείτε πως όταν αναζητά κάτι ένας χρήστης στο Google Search αν υπάρχουν ενεργές διαφημίσεις για προϊόντα του Google Merchant Center, τότε πριν από οποιοδήποτε άλλο αποτέλεσμα ο χρήστης θα δει φωτογραφίες, σύντομη περιγραφή και τιμή σχετικών προϊόντων. Πάνω από όλα τα αποτελέσματα! Πάνω ακόμα και από τις text διαφημίσεις. Πάνω ακόμα και από το snippet του Google maps με σχετικές επιχειρήσεις στην περιοχή του χρήστη. Πάνω από τα οργανικά αποτελέσματα του Google Search.

Επιπλέον, στο Google Images πριν από οποιαδήποτε φωτογραφία θα εμφανίζονται τα προϊόντα του Google Merchant Center που έχουν ενεργή καμπάνια στο Google Ads. Ένα μεγάλο μέρος των χρηστών αναζητά προϊόντα από τις εικόνες του Google Images, γιατί πολύ απλά θέλουν πρώτα να δουν το προϊόν πριν μπουν στην σελίδα που το αναφέρει. Είναι λοιπόν κατανοητό πως το να έχει κανείς πάνω τις δικές του φωτογραφίες προϊόντων με τιμές σίγουρα κερδίζει τις εντυπώσεις και αρκετά παραπάνω click προς το eshop του.

Πως γίνεται η ενημέρωση του Google Merchant Center

Η ενημέρωση του μπορεί να γίνει μεμονωμένα ανά προϊόν ή αυτόματα και μαζικά παράγοντας ένα Google Shopping Feed. Το Google Shopping Feed μπορεί να ενημερώνεται αυτόματα με scheduling από ένα XML feed του eshop στην ίδια λογική που εξάγονται πληροφορίες προϊόντων και για ιστοσελίδες σύγκρισης τιμών (πχ. Skroutz, Best Price). Το Google Shopping Feed χρειάζεται συγκεκριμένα πεδία γι’ αυτό και προσαρμόζουμε ανάλογα το XML που εξάγει το eshop.

Που αλλού χρησιμοποιείται το Google Shopping Feed

Το ίδιο Google Shopping Feed μπορεί να χρησιμοποιηθεί και σε Ads, εφόσον οι επιχειρήσεις επιλέξουν να διαφημίσουν τα προϊόντα τους με κάποια καμπάνια Google Shopping Ads. Επιπλέον, το γεγονός ότι το XML feed είναι μια επικαιροποιημένη online λίστα προϊόντων που ανανεώνεται, μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να τροφοδοτηθεί κάποιο άλλο site και μεταξύ αυτών το Facebook (πχ. Facebook shop). Φανταστείτε τώρα τι αποτέλεσμα θα είχαν πολλαπλά XML feed (πχ. Για προσφορές, νέα προϊόντα, επιλεγμένες κατηγορίες προϊόντων) και πολλαπλές καμπάνιες Google Ads.

Στην IPS μπορούμε να αναλάβουμε την σωστή προετοιμασία των προϊόντων σας, την δημιουργία του XML feed, την δημιουργία του λογαριασμού Google Merchant Center καθώς και τις καμπάνιες Google Ads που θα απογειώσουν τις πωλήσεις των προϊόντων σας. Καλέστε μας σήμερα κιόλας στο 231.231.5319 για να συζητήσουμε περισσότερες λεπτομέρειες.

Θέλετε να μάθετε περισσότερα;

Συμπληρώστε την φόρμα επικοινωνίας για να μας στείλετε τις ερωτήσεις σας. Θα επικοινωνήσουμε μαζί σας για να δώσουμε απαντήσεις σε όλες τις εταιρείες που σκέφτονται σοβαρά να αποκτήσουν ένα αποδοτικό κανάλι πωλήσεων μέσω του Google Merchant Center.

Παρακαλούμε συμπληρώστε όλα τα πεδία για την καλύτερη επικοινωνία μας. Η εταιρεία μας εφαρμόζει πάντα τις προδιαγραφές του Γενικού Κανονισμού Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων (GDPR).

ΓΚΠΔ - GDPR