Πολλοί καθημερινά σκέφτονται “να ανοίξω eshop, να εκμεταλλευτώ την αγορά του Internet”. Στην δύσκολη εποχή που ζούμε το διαδίκτυο είναι ένα πολύτιμο εργαλείο επικοινωνίας, δικτύωσης και διέξοδος για όλες τις επιχειρήσεις. Είναι δύσκολο να ανοίξει ένα eshop; Κι όμως, από την αρχική σκέψη μέχρι την επιτυχημένη υλοποίηση η απόσταση μπορεί να είναι σύντομη αρκεί κάποιος να πάρει τις σωστές αποφάσεις στα επιμέρους βήματα.

Ποια είναι τα βήματα για να ανοίξει ένα eshop


Όπως σε κάθε νέα επιχειρηματική απόπειρα έτσι και στο
ηλεκτρονικό εμπόριο κάθε ενέργεια θέλει στοιχειώδη μελέτη, σωστό σχεδιασμό και κάποιο αρχικό κεφάλαιο. Χωρίς να επεκταθούμε στο εμπορικό κομμάτι του εγχειρήματος, το να ανοίξει κανείς ένα eshop σήμερα προϋποθέτει το ότι έχει εξασφαλίσει:

  1. Ικανοποιητικό χρόνο για να ασχοληθεί προσωπικά. Γιατί ένα eshop είναι ένα ακόμα μαγαζί και θέλει φροντίδα.
  2. Σημαντικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα με εξασφαλισμένη διάρκεια τόσο για την τοπική αγορά όσο και για μια πιο διευρυμένη περιοχή.
  3. Έμπειρους συνεργάτες με δείγματα δουλειάς και προμηθευτές με υποδομή.
  4. Πλάνο και budget διαφήμισης και προβολής τόσο διαδικτυακά όσο και με παραδοσιακούς τρόπους.

Γιατί να ανοίξω ένα eshop


Η σημερινή εποχή πέρα από τις δυσκολίες που έφερε η οικονομική κρίση, η πανδημία και οι φυσικές καταστροφές, παρέχει μια τεράστια ευκαιρία σε αυτούς που τολμούν και επιχειρούν. Την ευκαιρία μιας διευρυμένης δικτυωμένης παγκόσμιας αγοράς. Αν κάτι αξίζει γίνεται γρήγορα γνωστό και αν υπάρχουν εξασφαλισμένοι τρόποι αποστολής τότε ένα προϊόν μέσα από ένα eshop μπορεί να φτάσει ακόμα και στην άλλη άκρη του κόσμου. Η τεχνολογική έκρηξη στην κινητή τηλεφωνία και οι γρήγορες ταχύτητες του Internet έδωσαν τεράστια ώθηση και ευκολία πρόσβασης στην πληροφορία. Τώρα πλέον όλοι έχουμε την παγκόσμια γνώση στο τσεπάκι μας και η εμπορική αξιοποίηση αυτής της δικτύωσης είναι πλέον όχι μόνο απαραίτητη αλλά επιβεβλημένη. Στην συνείδηση των περισσοτέρων μια επιχείρηση που δεν έχει σοβαρή παρουσία στο διαδίκτυο ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ. Και φυσικά αυτό έχει τεράστιο αντίκτυπο στις πωλήσεις.

Πως ξεκινά ένα eshop

Με σημερινές τιμές ένα σύγχρονο ηλεκτρονικό κατάστημα ξεκινά από περίπου τα 1300 € και μπορεί να φτάσει τα 5-8000 € αν είναι αρκετά σύνθετο και διαθέτει διασυνδέσεις με άλλα συστήματα μηχανογράφησης. Μια μικρομεσαία επιχείρηση που δεν έχει προηγούμενη εμπειρία στο χώρο των ηλεκτρονικών πωλήσεων είναι προτιμότερο να ανοίξει ένα βασικό eshop και σταδιακά να αναβαθμίσει σε μεγαλύτερη έκδοση.

Ένα eshop συνήθως παραδίδεται άδειο από τον κατασκευαστή, χωρίς περιεχόμενο δηλαδή. Το περιεχόμενο αυτό θα πρέπει να οργανωθεί και να εισαχθεί στην εφαρμογή του eshop από τα στελέχη της κάθε επιχείρησης. Κι αυτό γιατί αυτοί γνωρίζουν καλύτερα τα προϊόντα, τις τιμές, τα χαρακτηριστικά και τις συσχετίσεις μεταξύ τους. Γι’ αυτό θα πρέπει η διεύθυνση της επιχείρησης να αφιερώσει χρόνο σε καθημερινή βάση όπως θα έκανε αν είχε ένα υποκατάστημα.

Βασικό συστατικό της επιτυχίας είναι η διαφορετικότητα. Τι διαφορετικό δηλαδή έχει να προσφέρει ένα νέο eshop στο αγοραστικό κοινό. Θα είναι οι καλύτερες τιμές; Θα είναι η ποικιλία των επιλογών στα είδη; Θα είναι η ποιότητα; Θα είναι η εξυπηρέτηση; Μαζί με όλα αυτά πρέπει να βρεθεί ή να ανακαλυφθεί από το μηδέν ένα τέτοιο χαρακτηριστικό στο site που θα μένει αξέχαστο στους επισκέπτες. Για παράδειγμα, ένα εύκολο μενού ή μια εργονομική αναζήτηση χαρακτηριστικών που επιταχύνουν τον χρόνο πλοήγησης είναι στοιχεία ενός eshop που εκτιμούνται από τους επισκέπτες και μετράνε θετικά στην συνολική εμπειρία.

Ο κόσμος του Internet θέλει παροχές. Θέλει να νιώσει σημαντικός όταν τον τιμούν με πληροφορία. Θέλει εύκολη πρόσβαση σε αυτή την πληροφορία. Ένα eshop που εμπεριέχει όλα τα παραπάνω ξεκινά με τις καλύτερες προδιαγραφές.

Για όλα αυτά όμως χρειάζεται η κατάλληλη καθοδήγηση, η στήριξη από έμπειρους επαγγελματίες και η σταθερότητα που παρέχουν αξιόπιστοι προμηθευτές. Η φιλοξενία του eshop είναι ένας ακόμα σοβαρός παράγοντας επιτυχίας. Η ταχύτητα απόκρισης του eshop είναι καθοριστική τόσο για την εμπειρία του χρήστη όσο και παράγοντας για την κατάταξη στις μηχανές αναζήτησης. Χρειάζονται σωστές επιλογές πόρων και προοικονομία για την μελλοντική εξέλιξη του eshop. Κάθε επιλογή θα πρέπει να μπορεί να αναβαθμιστεί.

Ανοίξαμε ένα eshop και τώρα τι κάνουμε;


Αφήσαμε τελευταία την διαφήμιση γιατί είναι η πιο σημαντική ενέργεια απ’ όλες. Ένα
eshop που ανοίγει σήμερα σε ένα περιβάλλον ισχυρού ανταγωνισμού δεν έχει καμία ελπίδα αν δεν “παίξει” διαφήμιση και αν δεν γίνεται “θόρυβος” γύρω από το brand. Η ζήτηση σε κάποιες κατηγορίες προϊόντων είναι τόσο ισχυρή που έχει προκαλέσει έκρηξη ανταγωνισμού. Σε άλλες πάλι κατηγορίες η ζήτηση είναι πολύ μικρή και εξεζητημένη. Εκεί το κοινό χρειάζεται εκπαίδευση ώστε να γνωρίσει τα προϊόντα. Και στις δύο περιπτώσεις απαιτείται διαφημιστική δαπάνη ώστε ένα eshop να πάρει μερίδιο της αγοράς και παράλληλα να εκπαιδεύσει το κοινό για νέα προϊόντα.

Σήμερα υπάρχουν πολλά κανάλια προώθησης και διαφήμισης ενός eshop. Ενδεικτικά αναφέρουμε τα παρακάτω ξεκινώντας από αυτά του Internet και κατόπιν τους πιο παραδοσιακούς τρόπους που μπορούν να λειτουργήσουν συνδυαστικά:

 

  • Google My Business
  • Google Ads
  • Google Merchant Center
  • Facebook Ads (Facebook & Instagram)
  • Ενεργή παρουσία σε Social Media site
  • Youtube & Podcast
  • Συμμετοχή σε site σύγκρισης τιμών
  • Συμμετοχή σε ξένα marketplaces
  • XML διασύνδεση με άλλα eshop
  • Διαφήμιση με banner
  • Διαφήμιση με editorial σε θεματικά site
  • Συμμετοχή σε προγράμματα Affiliate
  • Δημιουργία newsletter
  • Επιβράβευση customer loyalty
  • Στοχευμένη διανομή εντύπων
  • Διανομή εκπτωτικών κουπονιών
  • Πρόκληση πωλήσεων με call center
  • Ραδιοφωνική διαφήμιση
  • Τηλεοπτική διαφήμιση

Πολλά από τα παραπάνω ίσως είναι άγνωστα στην μικρομεσαία Ελληνική επιχείρηση. Κάποια ίσως έχουν χρησιμοποιηθεί σποραδικά από τους περισσότερους. Για να πετύχει σήμερα ένα eshop χρειάζεται πολλαπλά κανάλια προώθησης ταυτόχρονα και σε σταθερή βάση όλο τον χρόνο. Σίγουρα η διαφημιστική δαπάνη θα πρέπει να αυξομειώνεται ανάλογα με την εποχικότητα κάθε είδους. Η παρακολούθηση όλων αυτών των καναλιών και των διαδικασιών που απαιτούνται είναι μια σύνθετη εργασία. Θα πρέπει να γίνεται μόνο από έμπειρους συνεργάτες και από στελέχη της επιχείρησης που εκπαιδεύονται διαρκώς από τους πρώτους.

Γνωρίστε τα κατάλληλα κανάλια προώθησης για την δική σας επιχείρηση

Στην IPS αναλαμβάνουμε την προώθηση μικρών και μεγάλων eshop στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

Στην IPS μπορούμε να αναλάβουμε κάθε επιμέρους υπηρεσία που απαιτείται για να ανοίξει ένα eshop και να γίνει γρήγορα αποδοτικό. Σε εμάς θα βρείτε τους πολύτιμους και αξιόπιστους συνεργάτες που χρειάζεστε. Καλέστε στο 231 231 5319 σήμερα κιόλας για μια πρώτη γνωριμία. Θα χαρούμε να συζητήσουμε μαζί σας κάθε λεπτομέρεια.